Bicara Bumbung
Tegur tanda sayang
Jumaat, Mei 10, 2013 | 7:50 PG | 3 comments
Dalam kereta ontheway pulang dari sekolah. Rushing woo sebenarnya nak berkejar ke kelas tuisyen +Math. Ini kelambatan! Gara-gara terlajak meeting tadi ha.

Terluah terus kat ummi,

"Ummi, orang tak suka kalau tak boleh jujur dengan kawan sendiri. Kita tak boleh cakap apa yang kita rasa sebenarnya semata takut dia kecik hati..takut dia terasa..hanya sebab dia kawan kita"

"Selama ni menipu la??" Uma adik kecikku menyampuk.

Hmpffff. "Boleh la kot...hipokrit kot?"

"Tu maknanya hang belum betul rapat dengan dia"

Tersentap sket. Sket jaaaa.

Ummi mencelah,

"Kalau takut...maksudnya belum sayang betul lagi la ni"


Pehhhh gugur jua air mata hensem ni. Muhasabah weh.


Jangan peliklah kalau orang tanya siapa bestfriend Husna, aku pi jawab Puan Matahari. Uma pun sama. Aaaa baba sekali. I love the way them are. Ehhh betul ke ayat?

Nak tunjuk kasih sayang, kita tunjuk benda yang betul sebenarnya.

Tapi betul ah tak boleh macam nak nafikan, kengkadang disebabkan dia kawan rapat kita la kita payah benar nak menegur. Phewh.





Older Post | Newer Post



Writing is an art bebeh. Lantak ler kita nak tulis stail lagu mana. Asalkan orang paham sudah.






Template edit by: Faiz
Background by: Fazeera
Basecode by: Lettha