Bicara Bumbung
Sekolah datang dan pergi.
Ahad, Mac 31, 2013 | 8:18 PG | 0 comments
Cuti sekolah. Sekolah  photo Huda.gif dicutikan. No more homeworks  photo 047gif.gif No more uniform. No more perhimpunan.Yipeeee.

Satu minggu berlalu macam tu sahaja photo m11-1.png



Esok sekolah. Haa haa, ku dapat mendengar suara-suara rungutan!
Agaknya lah. Sebab tu yang selalu dipertontonkan, dan jugak didengari.
Taktau la memang mata ni terpilih nak tengok yang tu jugak.
Jarang nak dengar, "Yieyyyyy esok sekolah!"
Jarang, bukan takda. Ya anak-anak

Hahah. Gelak lah kengkuat. Takde entri lagi untuk cuti ni.

Teruskan hidup. Live your life.

Percaya la, takdir setiap insan adalah yang TERRRBAIK! Allah knows best. Allah tahu apa yang paling baik untuk apa yang diciptakan.

Alang-alang nak share sekali arung..

Sukan tahunan dah settle. Ujian Prestasi 1 pun dah berlalu pergi. What's next?
Esok pun April. HAI!



Bila berjalan, kita ada 3 pilihan. Whether nak pandang atas tengok burung terbang,

pandang depan tengok lembu melintas,

takpun bawah pandang semut salam kawan dia.

Asal kamu tahu ya, tiga-tiga enggak ada salah di sisinya. It just a..personal view. Hak kita untuk memilih nak pandang ya gimana. Our life, we choose! 


 


Bermimpilah,kerana Tuhan akan memeluk mimpi-mimpimu.

                                                                                                             Edensor karya Andrea Hirata

Quran pulak kata,
  

"Berdoalah (langsung) kepada-Ku, niscaya akan Kukabulkan” [QS. Al Mu'min: 60]



 Jatuh tergolek? Alaa biasa la tu.



Appreciate lah keadaan sekeliling. Peace kecil!

Before I end up my speech, I would like to dedicate this lovely song to all of my reader.
(katanya speech..tapi reader.. boleh tak.. boleh je hah..)

Lagu lama. Beta tahu. The way we hear...eh kesah hape lagu lama? Walalala


 photo m10.png Suka duka perkara biasa

Kita pasti lalu bezanya pada waktu

Bila berlari kenalah berstrategi

Jangan ikut hati, ikut hati nanti mati

Biarlah terlambat atur jalan cermat

Pelan-pelan kayuh jangan sampai otak penat

Sentiasa bawa diri hati-hati hari-hari beri erti pada diri

Jangan berhenti kejar mimpi senyuman diberi tanpa semua benci menghantui hati

Biarkan saja, takdir semua nyata

Bersyukurlah masih lagi bernyawa

Cer bukak lagu ni pepagi haa amek semagi pakat nak pi sekolah photo pic004demoji_14791299decoojp.gif HAI SEKOLAH. Wavign hand sket.


Older Post | Newer Post



Writing is an art bebeh. Lantak ler kita nak tulis stail lagu mana. Asalkan orang paham sudah.






Template edit by: Faiz
Background by: Fazeera
Basecode by: Lettha