Bicara Bumbung
NAK TINGGI LAGI?
Ahad, November 18, 2012 | 9:38 PG | 7 comments
Betul la orang kata, luas berjalan luas pengetahuan.

Saya berkesempatan melawat pak Su saya di Kuantan, bertukar cerita dan berita yang takde dalam tv. Berita yang...tak perlukan mikrofon dan penyibuk si pembaca berita.

Dari hal politik, ekonomi negara, isu semasa, masyarakat jiran sebelah, sampai la ke hal keluarga.

Anak bongsu beliau (merangkap sepupu) pernah bersekolah Cina ya. Cemana tah tetiba anak cina kongsi petua turun temurun mungkin, cara  cara menambah ketinggian.




Memangnya, ketinggian tu sangat perlu eh? Aku melihat orang di sana sini kemara kemari semuanya inginkan tinggi. Ya termasuk aku ehem. Dah kata pendek tu comel. Haih tak paham paham jugak.

Senang capai barang, menulis di whiteboard (sesuai untuk para guru) dan memasukkan bola ke dalam gol bola jaring katanya. Senang sembunyi dalam kotak pun faedah apa untuk golongan kecil ini.

Petua tersebut ialah,

Akar kacang tanah. Dibuat sup.

Saya dah order pada ummi saya nak sup esok hari. Anda takmahu cuba??


"Khurafat tahu tak!!!"

Adik saya yang pramatang ni, amboiii statement. Rebus stoking dan rebus akar (herba) adalah dua benda yang berbeza.

Kita hanya usaha, kepada Allah kita mohon natijah yang baik. Bytheway, Allah nilai the effort juga kan?

Camtu jugak la para seniorsss esok sekalian, buat paliiing kemah paper Syariah Islamiah!


Older Post | Newer Post



Writing is an art bebeh. Lantak ler kita nak tulis stail lagu mana. Asalkan orang paham sudah.






Template edit by: Faiz
Background by: Fazeera
Basecode by: Lettha