Bicara Bumbung
Pesanan orang ehem berpengalaman
Sabtu, Januari 22, 2011 | 5:36 PTG | 0 comments
Semalam sekali lagi untuk minggu ni orang pi balik kampung. Yahuuuu. Kenapa suka sangat kalau balik kampung? Bukan ke balik kampung tu dah macam benda yang sangat-sangat biasa? Hehehe, tak. Yang pasti kalau hari minggu, harus keluar dari rumah menemui orang mencari pengalaman. Ecewah.





Taktau kenapa kan, kalau balik kampung agenda utama mesti pi dapur. Mesti kena tolong memasak. Macam orang balik kampung benda penting yang mesti difikir mesti masak. Haiyaaa takpe takpe, yang penting semalam kan Acik H tanya macamni time kat dapo yang buat orang tak lupaaa sampai sekarang.

" Aten, aten reti masak apa ? "

Hamek gedebuk. Habis lemah-lemah urat sendi. Tak pasti pulak acik tanya masakan melayu ke sarapan ke masak air. Yang pasti , reti masak atau tak.

Jawapan telus lagi jujur ni, sebenarnya nak jawab TAK RETI tapi mulut ni suruh berkata sejujur mungkin , " Masak yang simple-simple je "

Sebenarnya acik H tanya lagi masak simple rupa yang bagaimana, tapi syukur ada Acik P memotong stim. Rasa-rasanya kalau acik H ni tau jenis masakan apa yang nfHusna ni reti masak, konfem terkujat kulat-kulat nanti.

Acik P tambah tau ;
" Orang perempuan kena reti masak.


Older Post | Newer Post



Writing is an art bebeh. Lantak ler kita nak tulis stail lagu mana. Asalkan orang paham sudah.






Template edit by: Faiz
Background by: Fazeera
Basecode by: Lettha