Bicara Bumbung
ustaz pesan.
Khamis, April 22, 2010 | 4:20 PG | 8 comments
sedang mem'bersih' hidung yang menangis tadi dan tengok air paip deras terjun ke lantai , tiba tiba teringat ini masa subjek BAK ;

' hidup ini sempurna kalau tiada pengaruh jahat '

lebih kurang macam tu lah. pasti , pengaruh :)

macam ni jugak kot ,

kita ni akan bahagia dan sentosa kalau tiada pengaruh jahat. tiada pengaruh jahat , mungkin sekarang kita kat syurga ^_^

ye lah , kalau buat jahat , mesti ada pengaruh lah. impossible tibatiba aje nak buat !

macam Nabi Adam , mulamula dia taat kan. tapi sebab pengaruh , dia terkandas :) itu nabi. kita ?

senang jom bayang kan ,
 tengahari tu , panas terik. ya , teramat panas. muka berpeluh macam gah gitu. ehehh , tiba tiba ada pakcik eskrim lalu. yumm bunyi loceng yang gemalai membuai di telinga. dalam fikiran , hanya terfikir sejuk , sejuk & nyaman kalau dapat cuba satu. " pakcik , eskrim satu. vanilla ye ! "

bukak baju eskrim hijau tu , jilat dan gigit. warghhhh ! puas kan ?

ahaaa , panas dan cuaca ialah pengaruh. memanggil pakcik eskrim ialah tindakan. nafsu ? ahaaa tadi tu tadi tuu yang dok bayang sejuk & nyaman tu.

nak akal jadi raja atau nafsu yang goda ?

heh ,  eh akal kan ada ? fikir la sendiri.

so , nafsu + pengaruh = tindakan :)

kalau ada pape tersilap or tersalah , tolong betul kan.

Label:



Older Post | Newer Post



Writing is an art bebeh. Lantak ler kita nak tulis stail lagu mana. Asalkan orang paham sudah.






Template edit by: Faiz
Background by: Fazeera
Basecode by: Lettha