Bicara Bumbung
kenangan bersama DIA part 5 * eh tipu lah ;P
Jumaat, April 16, 2010 | 8:41 PTG | 8 comments
salam && hello coffeemateTM

ha-ha nak tau jugak ke ? lalala eh kan title dah bagitau tipu aje lah ;P
tapi nak tunjuk ini jugak.
hello ! saya Chiky ;)


grr comel kan ? ha'ah memang comel pun. dah jangan lah puji lebih-lebih. tergugat Tiger tau. kecik limpa dea nanti cemana ? merajuk lima hari takmau makan baru tau.

ohh nama dea Chiky. kucing keturunan Siam tau ni ! haha jangan memain. cuma bulu dea tak lebat lah. usna adore sangat kaler dea. coklat memang superb <3 mata pun lawa. aishoooo




T_________T tsk malu pulak nak tepek. redha je la ye tiger ? plis jangan tergugat. usna tetap sayang awak jugak ye. ok jom tengok beza. ye sila scroll ke atas. boleh takde masalah. scroll lah KE ATAS. 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
HAHA ape yang awak nampak hasil pemerhatian perbezaan itu ? YA ! Chiky lebih comel kan. haha memang betul pun. takpe lah, kan dah terkena diri sendiri. tak, bukan awak. tapi saye , husna :)

ok, masuk pada isi pulak. tadi pendahuluan ye kawankawan. haha walaupun Chiky lebih comel, tapi dea tak mengandung lagi. ha'ah tak pernah mengandung pun. patutlah slim trim tip top lagi. masih jelita di ambang usia. haha abaikan lah. Tiger yang warna hitam putih pastu comot sana sini, perut gelebeh pun ada orang , eh silap ekor nak lagi. haha tabik spring lah ! jadi usna tak bertangungjawab jika ada sesiapa di sini cuma menggelebehkan perut semata mahu jodoh. jangan ye.

sebenarnya , Chiky ni kepunyaan acik Mas & acik Ijal. lokasi kediaman mereka ialah di Putrajaya. ingat tak yang usna kecoh sangat kata nak tengok hot air balloon tu ? haha kami menyinggah malam rumah mereka. acik Mas memang sukaa sangat kucing. kata nya ; mak dea kat kampung ada lagi banyakkk kucing. amboiii teruja betul.

acik Mas dengan Chiky :)
* tengah upload gambar , Tiger boleh sondol dekat tangan sampai duduk lagi ! haish senagaja takmau usna update pasal dea la nie ye ? *

acik Mas & acik Fezal dah lama dah bela Chiky. dah dekat dua tahun lah jugak.

haha mula-mula kiteorang lepak minum dekat kedai kopi ehh (?) siryes ni haha pastu tetiba baba tanya pasal kucing acik Mas. oh ada lagi. kiteorang teruja betul cakap Tiger dah beranak zuppp empat ekor apa sume dekat Acik Fezal. haha. usna dengan uma dah planning nak cubit cubit geram-geram kalau sampai rumah Acik Fezal nanti HEHEHE tunggulah.

haha gila tak lupa. bila sampai depan rumah mereka, time usna tengah bukak kasut. haish tetiba kasut buat hal. susah nak bukak haha. sambil tu bisik rahsia rahsia dengan uma, " uma, tak sabar nak jumpa Chiky. nak snap gamba banyak banyak, slurppp ! "     tup tup acik Fezal tengok aje kat depan pintu. hahaha malu betul. nampak sangat kau ni rakus kucing ye husna ? acik Fezal jawab pulak ," aii apa lagi bual tuu. dari tadi dua ni asyik cakap bisikkkkk aje "    aiyooo memang tak tahan kalau dengar aciik Fezal gelak. comel ekeke ;P






ohh betul. Chiky penakut ! hahaha t___t kenapa semua orang takut dengan husna ? apalah

pagi esok nya , baru sempat bersua dengan Chiky. perghh comel ! dea lari je, bunyi klingklink loceng kat leher. maju yeh ? dea memang tak boleh nampak orang asing kot , takut. :) tapi kalau pandai bodek pastu kecek , dea on aje. haha tengok tu ? baba dah boleh pegang dea dah. sorry low quality lah :'(




sebenar nya , Chiky ada satu story yang acik Mas cerita :) Chiky ada abang , eh tak pasti lah abang or adik. tapi jantan , nama Chumi. acik Mas cerita lagi , Chiky dengan Chumi selalu main lumba lari kat tangga sama sama. kira nya beradik main lari lari tangga sesama. tapi , Chumi dah takde. usna tak pasti pulak sebab apa. Chumi sempat pergi veterinar , kena masuk air ape suma. doktor pun kata Chumi ada harapan nipis aje. acik Mas cerita memang touching. usna dapat dengar getar kat suara dea :) moga Chumi tenang yea. sekarang , acik Mas kata. Chiky macam kehilangan lah. kalau naik tangga je, dea feel something. ha'ah lonely dan sunyi. ya Allah, siryes terharu sangat acik Mas cerita ^^

sedih pulak. masa tu usna tak sempat langsung nak manja dengan Chiky. dea penakut sangat lah. snap gambar pun jauh jauh. nak dekat sikit aje, terus lariii. aiyoooo pening mama tau.


tapi bila usna dah siap nak balik je, ehh Chiky manja dengan usna ! haha ya Allah , gembira betul. ada bunga dalam jantung , rama rama geletek perut , badan rasa kat awan. haha siryes. :) Chiky lentok manja bumm bumm kat lantai depan usna. oh my, comel nya Chiky ! nak snap Chiky je, uma datang. T____T aaa ! Chiky lari. tak dapat snap T_____________________T siryes sedih + terkilan. haha Chiky takut uma lah ;P

nak tau cara usna buat Chiky jinak ? senang aje. gosok kuat-kuat macam ni ;


haha betulllll lah :)

teringin jumpa Chiky lagi ^_^

Label:



Older Post | Newer Post



Writing is an art bebeh. Lantak ler kita nak tulis stail lagu mana. Asalkan orang paham sudah.






Template edit by: Faiz
Background by: Fazeera
Basecode by: Lettha