Bicara Bumbung
chocolate,
Khamis, Julai 16, 2009 | 3:49 PG | 2 comments
yuhuu,,sape kat sini suka mkn coklat??
huhu,,mesti ramai kan...
kalu uzna pula..,
mmmm...
tak berapa la sgt..
sbb coklat slalu nya sweet sgt!
tapi kalu dah beli tu..,habis jgk..
;P
tapi byk-byk coklat,,uzna paling minat coklat putih..,
lagi lagi nestle..,namanya Milky Bar tak silap..

oke,,fakta tentang coklat!

Coklat adalah nama sebuah makanan yang diolah dari biji koko.
Coklat umumnya diberikan sebagai hadiah atau pemberian pada hari-hari istimewa.

Dengan bentuk, corak, dan rasa yang unik, coklat sering digunakan sebagai ungkapan terima kasih, simpati, atau prihatin hingga ke pernyataan cinta.

Dari dahulu, coklat bukan bermula sebagai makanan (kecil), tetapi minuman dengan rasa yang istimewa.
Coklat dihasilkan dari
koko (Theobroma cacao) yang mula-mula tumbuh di daerah Amazon utara melunjur ke Amerika Tengah yang berkemungkinan hingga ke Chiapas, bahagian paling selatan Mexico.


Orang-orang Olmec memanfaatkan pokok tersebut dan, mungkin juga, membuat “coklat” di sepanjang pantai teluk di selatan Mexico sekitar 1000 tahun SM.


Peradaban pertama yang mendiami daerah Meso-Amerika itu mula mengenal pokok “kakawa” yang buahnya digunakan sebagai minuman.
oke,,sebenarnya post entry pasal coklat nie nak cite yg kite dapat coklat tu..
sebenarnya bukan apa..
terharu la..,
kalu dapat ape-ape rasa dihargai kan,..
memang terharu laaa..,
*isk isk.,,
uzna dpt chocolate nie dari kakak,,
huhu,,
sweet..!
nie gambar buat wayang..
50sen skali tengok..

*photography,!

fruit&nuts

yum yum,,

photography again

its ingredients

hiasan saje ;p
huh,,sekarang nie coklat tu dah tinggal sikiet..
sayang nak makan.., ;P
plus takot gemuk...

Label: , , ,



Older Post | Newer Post



Writing is an art bebeh. Lantak ler kita nak tulis stail lagu mana. Asalkan orang paham sudah.






Template edit by: Faiz
Background by: Fazeera
Basecode by: Lettha