Bicara Bumbung
undi undi,,
Jumaat, Jun 12, 2009 | 9:44 PTG | 7 comments
oke,,uzna ingat nak buat undi lah..
uzna nak korang pilih mana antara gambar tiger nie yang paling comel dan menarik,,*erk,,oh..
1. try tengok kakinya yg jarang dibuat oleh kucing lain..memang kucing yg aneh!

2. really?pengsan kah,,?
3. sengetkan kepala ya..tidur yg enak untuk mimpi yg indah..
4. nakal tak kami?,,hahaha.,kesian dyer..
5. uzna suker panggil tiger kucing gedikxxx,,sebab kalu dyer tengah baring,nanti dyer pusing-pusingkan badan dyer..lebih nyeeeer..
6. hahhaha,,kakinya tu kenapa?
7. matanya yg comel dan menagih simpati..*tak malu
8. penat ke?alala..~
9. memang mengganggu,,!isk isk,,sampay ati betul..
10. terkujur badannya..
11. owhh,,buat muka toyer dan selamber..
12. bermalas-malasan..,mengada!
13. tidur yang nampak tak nyenyak..
14. mata yang tertutup dek kesilauan flash,,
15. arrk,,wut wrong??
16. owwh,,
17. nie penat ke macam penat?
huh,,siap pun..lama uh,,oke,,hanya tinggal memilih!
anda hanya boleh pilih satu saja dan nyatakan sebab kenapa anda memilih itu..
k?
sesiapapun boleh mengundi!!
tak kira blogger,follower mahupun pembaca,,!
selamat mengundi ya........!
lalala,,~~
penambahan ya,,!
sesiapa nak undi sila buat sloga keh..,
'saya suka melawat blog ::dunia uzna:: kerana..........................................

Label: , ,

pantun pula..,
| 5:45 PTG | 0 comments
tajuk-: Dia..

Matanya comel berwarna hijau,
hitam putih warna badannya,
bila lapar mula mengiyau,
kemudian dia tidur tak ingat dunia.

Nama Tiger diberi kepadanya,
bukan harimau apatah singa,
hanya kucing tempatan biasa,
tetapi comel orang memujinya,

Suka bermain waktu senja,
bermain tali mahupun bola benang,
walaupun aktif sebegitu rupa,
berat badan tetap tak berkurang.

Adakala telatahnya menarik perhatian,
bawah kerusi mengguling manja,
umpama menonton rancangan hiburan,
hati yang kosong menjadi ceria.

nak tengok foto-foto tiger yang lucu dan jarang dilihat?
add uzna punyer friendster la..,
>_<
tapi kalu uzna sempat uzna akan masukkan entry nya k......,

Label: , ,

Keindahan Alam
Selasa, Jun 09, 2009 | 6:17 PTG | 2 comments
Damai yang ku rasa,
melihat dunia,
milik Tuhan,
Yang begitu enak mempersona.

Bagai dilahirkan semula,
pabila melihat,
kehijauan pepohon,
yang turut berlagu,
memujiMu Tuhan..

Kicauan beburung,
yang begitu mengasyikkan,
desiran air sungai,
yang mengalir,
tiada pemberhentiannya..

Semua ini anugerah,
dari Tuhan,
untuk hamba,
yang taat kepadaNya..

maaf sangat kalu sajak nie merepek meraban..
uzna buat sajak nie pun masa tahun lepas*jauh bezakah?..
memang la tak sedap sangat..huhu,,

Label:



Older Post | Newer Post



Writing is an art bebeh. Lantak ler kita nak tulis stail lagu mana. Asalkan orang paham sudah.






Template edit by: Faiz
Background by: Fazeera
Basecode by: Lettha